29 mai 2017

Instalatiile : varianta 1 revizia 0

"Dar vad ca v-ati luat usa calumea".
"Dar ce, peretii nu-s ca lumea? " Raspund eu, zambind,
"Ba da si profilele-s groase " incearca sa o dreaga... dar macar e sincer. N-ar fi zis ca peretii din baloti ar fi "ca lumea".
Vorbeam cu un mester din sat care face case si are o echipa de cativa priceputi in diverse.  Eu l-am intrebat cu o zi inainte de niste instalatori si a fost promt , mi l-a adus pe cel cu sanitarele chiar a doua zi, duminica. 
Instalatorul a facut antemasuratoarea cu ochiul si ne va face o oferta intr-o saptamana. Am tot discutat cu arhitectul meu si treaba asta cu instalatiile ne blocheaza pe amandoi. Recunoastem ca nu suntem proiectanti de instalatii, doar am stiut sa amplasam (virtual, in proiect) respectivele instalatii, insa ce tevi, ce cabluri, diametre, caracteristici, etc... nu stim. Astfel ca e musai sa apelam la un inginer de instalatii sa ne faca proiectele pentru sanitare, termice, electrice. Sigur, la autorizare au fost facute, dar cu acelea nu poti sa construiesti. 
Consider ca instalatiile din casa sunt foarte importante. Oricat de mica ar fi casa. Nu e totuna daca ai prizele acolo unde ai nevoie de ele si nu ai prelungitoare peste tot, e important ca lumina sa fie suficienta si acolo unde ai nevoie de ea; nu-i fain ca atunci cand faci dus si cineva deschide apa la bucatarie sa te oparesti (am inteles ca centralele instant pe gaz prost reglate fac chestia asta). 
Cand vorbeam despre instalatii cu arhitectul meu ma simteam in ape tulburi si la ideea ca va veni cineva sa le execute fara o plansa in fata mi-am dat seama ca sigur nu va iesi exact cum vrem.

Am bagat teava de apa pana in casa, caci am avut la indemana un muncitor care sapa bine si repede santuri si ne-am folosit de acea oportunitate. Insa dupa ce a plecat, au ramas transee si pamant rasturnat de nu se mai putea circula in jurul casei. Astfel ca arhitectul nostru s-a luptat vre-o trei zile sa teraseze si sa rearanjeze si inca nu e gata, dar cam 90 % din munca e facuta. Uite ce a iesit, pana acum:







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu