18 martie 2017

Despre hrana si copii

Puiu, la un an, manca ceva .. verde, acum ar zice pfuuui!

Suntem din nou parinti, fericiti ca pe 1 februarie s-a nascut fiica noastra Szilvia, sanatoasa si frumoasa. Bine ai venit pe lume, veverita mica.
Inca este simplu cu ea, suge si doarme.... in timpul zilei mai mult in brate, dar nu ne suparam. Mie mi-e  drag sa o tin. Chiar acum stam pe canapea, ea doarme pe pieptul meu si eu cu laptopul pe picioare, scriu.
Mi-am dorit ca daca vine o fetita, sa semene cu tati : sa manance variat, sa se joace singura si sa fie linistita. Mai ales partea cu mancarea ma doare cel mai mult, caci fiul  nostru cel mare este foarte selectiv cu mancarea. Seamana cu mine cand am fost mica. Pana pe la 2-3 ani manca aproape orice, apoi a inceput sa se des-diversifice si cu anii selectia mancarurilor pe care le mananca a devenit tot mai mica. Acum are 8 ani si ridica dintr-o spranceana cand vede ceva nou in farfurie,  iar pe cele cunoscute si trecte pe lista neagra le refuza categoric si sistematic. 
Totusi, este sanatos si nu e slab. E "fit".  Are energie si nu face exces de dulciuri, ci cateodata de fructe: mere cate 3-4 pe zi, clementine 1 kg.. daca nu il opresc. Dar legume nu mananca  (doar ardei , rosii si castraveti, caci cartofii nu-i consider leguma) si asta ma frustreaza .
Vad tot mai des evenimente culinare in care oamenii se intalnesc sa gateasca impreuna vegan. Participantii lauda necontenit delicatesele:  un master-chef decoreaza cu floricele si frunzulite comestibile din flora spontana o supa-crema cu o culoare stravezie si ii adauga un condiment oriental.  Masa este delicioasa, toata lumea se simte minunat: poze frumoase, like-uri pe FB. Super tare! Poate ca papadia care plutea pe supa avea un gust cam intens,  insa atitudinea cu care vin oamenii la astfel de intalniri este cea potrivita pentru a incerca gusturi noi. Fiind adulti responsabili cu mediul si iubitori de animale, inainte de a merge la astfel de evenimente isi pregatesc mintea si papilele gustative pentru o experienta sanatoasa, corecta, inedita si astfel cred si eu ca e usor sa fii incantat si fericit de verdeturi , legume si seminte combinate .
Ei bine,  la copii nu merge asa. Eu caut un master-chef care se incumeta sa gateasca vegan pentru un grup de copii  sinceri, din respect  nu doar pentru natura ci si pentru generatia tanara , putin derutata in jungla de oferte culinare ale vietii de astazi. Sunt sigura ca  printre mamici trebuie sa il caut, eu inca nu am reusit aceasta performanta.
Si totusi am o noua sansa, cu veverita din bratele mele: poate va manca spanac, mazare, morcovi, varza, sfecla , fasole si alte chestii dintr-astea "exotice". 
Pana atunci ne mai bucuram de lapte de la cea mai bina sursa. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu