29 august 2016

Invitație la clacă


Săptămâna aceasta punem baloții, hai să vezi cum merge și să dai o mână de ajutor. 
 Sâmbătă,  3 septembrie eu vă invit la o clacă pentru montat baloți în zid.  Suntem la 20 km de Cluj. Se poate și în timpul săptâmânii, în oricare din zilele 30 august- 3 septembrie.
Anunțați participarea pe mail la adina.sztahura arond gmail punct com 
În poza de mai sus vedeți cum a evoluat cu balotarea în două zile arhitectul nostru, cu puțin ajutor din partea mea. Am tot zis să mai luăm pe cineva din sat , să ajute, dar arhitectului meu îi trebuie un om "pro-activ", care să mai și gândească, să nu trebuiască să îi zică ce să facă tot timpul și să facă și bine. Mno, de unde scot eu unul? Vine tata, el e bun, dar încă unul? Mă și vedeam dimineața la crâșmă întrebând: Băi, care sunteți pro-activi :))? HEHEHE Hai ca exagerez, nu se așteaptă arhitectul meu să găsesc așa ceva în sat, printre zilieri ... dar ar fi fost bun ... unul. Am avut experiențe deja cu vre-o 10 zilieri, dintre care doar pe 2 i-aș mai chema, însă le-am pierdut urma.
Mare chinuială cu băgatul baloților în triunghi, acolo unde se întâlnesc cu acoperișul. Mă simțeam ca un copil de 3 ani cu un cub în mână pe care trebuie să îl bage printr-un capc în care sunt tăiate diferite forme geometrice. Deosebirea este că paralelipipedul nostru nu se încadrează într-o prismă cu baza triunghi, și asta e singura formă geometrică de la capăt. Știam că așa va fi, dar când trebuie să execuți vezi pe pielea ta ce fain e să îndeși paie.
 Ar fi fost mai ușor dacă acoperișul ar fi fost în patru ape, adică să ai pereții drepți până pe la 2,40 m, apoi o streașină largă și pantele acoperișului de jur împrejur.
Aveam un profesor la facultate care ne zicea că pentru prieteni să punem pană de coamă,  .. pentru dușmani, se poate  și fără. (Pana de coamă este grinda orizontală de sus, pecare se sprijină căpriorii),
Așa zic și eu acum, pentru prieteni voi recomanda acoperiș în patru ape la casă de baloți, iar dușmani.. nu am :).
Dacă nu ai reținut nimic din postările mele de până acum, reține asta pentru casa ta de baloți: acoperiș în patru ape!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu