31 august 2016

Cuibul


În discuțiile pe care le am cu oamenii despre casele de baloți există câteva clișee care se tot repetă. Unul dintre ele este frica că intră șoarecii. Mai ales pe la soclu,  trebuie să te ferești, să pui plasă deasă. Cel mai relaxat cu ideea asta este tata.  El zice că șoarecul oricum intră, dacă vrea. A văzut cu ochii lui șoarec care s-a urcat pe zid la bloc până la etajul 4 și acolo a găsit geam deschis. Așa zic și eu, nu e prost să roadă, când poate să intre pe ușă. :)
Noi, de un an de când avem o casă cu baloți- neterminată, dar cu o parte din pereții clădiți, n-am văzut un șoarec în ei. Știi unde stau șoarecii? În mormanul de baloți din curte, aceia care s-au sticat de anul trecut. Am o pisică din vecini abonată care se servește zilnic. Și așa se restabilește echilibrul natural.
Pe lângă asta, eu nu am auzit de casă la țară unde să nu fie șoareci.

Totuși, ceva ne enervează mai mult și anume păsările, cu precădere vrăbiile. În primăvară când și-au făcut cuiburi între șipci, tot au hăndrălit, ciufulit și ciugulit baloții clădiți. A trebuit să îi tundem cu fierăstrăul electric de gard viu, ca să îi nivelăm.
Azi, o altă înaripată a locului era de dimineață pe platforma de la mansardă. A zburat cand ne-a văzut, dar a revenit, cu îndrăzneală. Era o pasăre mai mare pe nume Gaița.
Începând lucrul, arhitectl nostru se urcă pe schelă și vede un usturoi (cu coadă). Nu umblase nimeni cu el. După ceva vreme mai observă unul căzut pe o cutie de lemn de la geamuri și atunci face legătura. Acum două zile mutasem usturoiul de jos unde stătea la uscat, sus în mansardă. Și deja au venit clienții la el.
Luni și marți echipa formată din doi oameni harnici au lucrat să  închidă streașina. Și cum nicicare nu au mai făcut așa ceva, este evident că a durat ca atunci când faci prima oară ceva, orice. Încă nu e gata, dar e avansată.
Deși l-au tot enervat vrăbiile, arhitectul nostru a prevăzut și un loc unde poate orice pasăre dorește să  își facă cuib. Sunt curioasă care o să se cazeze prima :). Când mi l-a arătat cu entuziasm , eu nu înțelegeam de ce ar face așa ceva, parcă îl enervau păsările. De fapt, cuiburile necontrolate peste tot prin acoperiș care aduc stricăciuni casei îl deranjau, dar acolo le lasă să stea (vezi foto). ... (și să cace toată fațada, completez eu) :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu