26 octombrie 2015

Gătăm? sau ...nu Gătăm?...

Ghici cine-i pe casă?
Ce faceți în weekend? ... o întrebare clasică de vineri.. la care am răspuns mai puțin clasic: punem țiglă pe casă.
Sâmbătă dimineața tot drumul spre șantier ne-am contrazis pe subiectul dacă terminăm sau nu de pus restul țiglei pe casă în ziua respectivă. Eu susțineam că da, el susținea că nu. În fine, nu asta era relevant, dar am fost amândoi încăpățânați să o ținem pe a noastră.



Am chemat două ajutoare din sat, ca să nu fim doar noi trei (noi și tata). Colegul nostru cu mai multă viață petrecută pe acoperișuri nu a mai putut veni, deci am rămas noi să terminăm . Noitrei, care nu mai făcusem până acum un acoperiș.
Sâmbătă dimineața, așa a început
Și dacă tot e lucrul nou, de ce să fie simplu? V-am spus că s-a terminat țigla, deci a trebuit să facem rost de alta. Am făcut, dar a venit de 3 mărimi. Prima, identică cu cea deja pusă pe casă și încă două, de mărimi aproximativ la fel, dar totuși diferite.
E romantic să pui țiglă veche pe casă, dar ai și provocări, de exemplu atunci cînd nu îți ajunge și nu mai poți cumpăra exact de aceeași mărime.
Pe la prânz
A fost greu să alegem o strategie după care să compunem acest puzzle. Și a mai fost greu să lucrăm finețuri cum sunt fixarea șipcii de coamă pe care să fie montate țiglele de coamă sau să prindem una dintre pazii, neavînd foarfeci de tablă speciale. Se și vede, nu se întâlnește perfect cu cealaltă în partea de sus. Sper că se mai poate remedia.
Ghiciți cine a avut dreptate dacă terminăm sau nu sâmbătă cu toată țigla?
Pe la ora 5 dupămasa, el se dă jos de pe casă și îmi spune că e gata pe ziua de azi. Eu nu înțeleg de ce, ar mai fi o oră bună de lumină.... fiindcă nu mai poate sta acolo, în poziția aceea foarte incomodă, nu are unde să pună piciorul și mușchii au obosit.
Am înțeles și m-am resemnat că și a doua zi, adică duminică vom lucra.
Gata pt azi
În tot acest timp puiu s- a jucat cu copiii de pe stradă.  E fain că stă pe afară, se joacă cu bâtele în baltă, se urcă în frasin sau dă cu pietre la țintă,  jocuri simple cu ce are la îndemână. Când îl văd, mă motivează să continui, să ne mutăm cât mai repede. E un loc bun pentru el și pentru noi.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu