5 octombrie 2015

Apa, din nou

"locuință lacustră"
Și a venit toamna, cred că nu e cazul să vă mai spun, căci ați observat și singuri.
După atâtea ploi, am mers să vedem ce mai face căsuța. Ei bine, căsuța "plutea" într-o baltă de toată frumusețea.
Nu ne-am chiar mirat, căci ne așteptam, de fapt chiar plecasem pregătiți cu un hârleț la noi, pentru a săpa un șanț de la casă spre lac, pe care să se scurgă surplusul de apă.
Dar totiși, chiar dacă ne-am așteptat ,nu ne-a plăcut să o vedem chiar așa.. înotând.
Este fascinant să experimentezi în realitate cum ceea ce ai învățat în teorie, se chiar aplică. Adică știm principiul vaselor comunicante care spune că apa va sta la același nivel , orizontal,  în mai multe recipiente care au legătură unele cu altele. Și mai știm că dacă are o mică pantă, oricât de mică , fie ea și 1 la mie apa va curge.

Încă din vară când am săpat fundațiile și lacul ne-am gândit la legătura dintre lacul din sud  și șanțul din nord, printr-un alt șanț. Atunci a fost parțial săpat, iar acum ne-am văzut nevoiți să îl săpăm în cotinuare.
Așadar , lacul nostru are un prea-plin. Iar  zona de casă are o rigolă le nivelul solului care direcționează apa în lac.

Sâmbăta jumătate de zi ne-am distrat cu realizarea acestor legături. .. care momentan funcționează. Încă e noroi de cizme de gumă la baza casei, dar măcar nu mai ai nevoie de vâsle ca să înaintezi.
Dealtfel, după ce acoperim casa nu va mai ploua acolo "necontrolat" iar apa din burlane va fi direcționată spre lac (iar pe viitor colectată în butoi).
Iar în cealaltă jumătate de zi am terminat de fixat podelele de structura metalică.
La jumătate de oră după ce am săpatlegătura spre lac, apele s-au mai restrâns
Am continuant cu plasa de rabit care va fi întinsă pe toată suprafața podelelor, cu rol de mini armătură a șapei și de protecție împotriva șoarecilor.

După o zi aproape s-a scurs toată apa. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu