3 august 2015

Sapatura

Nu ai zice ca 10 mc a scos dinsapatura generala (se vad si gropile marcate pt cele 6 blocuri de fundare)
Si am inceput constructia casutei. Ne-am gandit ca nu e mare lucru sapatura: 4 mc de pamant din 6 blocuri de fundare. Am mers intr-o zi, am trasat si arhitectul nostru a sapat un sant ca sa ajunga la cota la care se va nivela. Atunci ne-am dat seama ca pe langa cei 4 mc mai sunt inca 10 de sapatura generala , caci e o zona de panta.
Vara, cald, in plin sezon de constructii, cu cine sa faci? Am cautat timid prin sat oameni, am intrebat in dreapta, in stanga... n-am gasit. Erau ocupati.
Am decis sa facem mecanizat, cu un mini excavator pe senile. Il sun pe om, ii zic ca are de sapat 14 mc si imi raspunde ca el nu isi plimba utilajul pt atat caci oricum trece toata ziua si nu renteaza, sa-i dau de lucru macar pentru o zi. 80 lei/ora plus 300 lei transportul pe platforma.
Bun, inteleg.
Astfel decidem ca o sa facem si lacul.

Cand  a venit utilajul eu nu puteam sa fiu pe santier caci puiu inca avea piciorul in atele. Arhitectul notru s-a descurcat singur. Si a iesit foarte bine.
Au sapat sapatura generala pentru casuta, pamantul vegetal (primii 50 cm) l-a pus deoparte si cel cu argila in alta parte, a facut gropile care in proiect erau de 60X60X120, insa cupa nu a putut sa ia asa de stramt pamantul si au iesit mai lungi (desi seful cu care am tratat utilajul a zis ca se  poate... eram eu sceptica si inainte).
Apoi a trecut la zona de lac (trasata la ochi)  si la santul de pe latura est.
Am sapat lacul in zona unde aveam umiditatea mare si unde baltea apa in primavara.
Lacul are o zona in mijloc mai adanca care va ajunge la 2 m si pe laterale o zona mai putin adanca, de aprox.  60 cm.

Dupa 5 zile in partea mai adanca s-a acumulat apa. Singura , din sol.
Cu pamantul vegetal am umplut o alta zona care se va potrivi pentru gradina de legume ( a iesit spontan, fara sa o planificam). Ne gandisem din-ainte ca acolo vrem sa umplem si sa facem cateva terase.

Ieri, citind inca o data studiul geo am remarcat ca pamantul pentru sapatura manuala era incadrat in categoria "foarte tare" si mi-am zis in sinea mea ca a fost bine sa il sapam mecanizat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu