18 august 2015

Casa XS, Fundatiile

Il tot sun eu pe nea Gusti, hanic, recomandat de un client, a mai lucrat si la altii, face bine si ieftin. Si tot nu reusim sa ne intalnim timp de doua saptamani... sa vada ce are de facut la fundatiile acestea. Il las in pace, omul se vede ca nu e motivat. Mai intreb prin sat, un alt vecin vorbaret imi arata ce bine i-a lucrat constructorul satului (perfectiunea e relativa, ce i se pare bine unuia, dupa ochiul meu e treaca mearga, dar la altul, nu la mine.... in fine nu conteaza), dar si acesta este ocupat pana peste cap pana la toamna ( o mai aud si pe vecina bombanind ca i-a spart baia in mai si in august i-a terminat-o ca a inceput santiere si pe la altii intre timp. Deci nu-mi pare rau nici de acesta.
Si asa se aseaza lucrurile ca in ziua cand sapam cu excavatorul vine tata arhitectului meu si de a doua zi amandoi se apuca sa cofreze.

 Eu inca cu puiu cu piciorul legat acasa. "Turnam noi, cai aici nu e treaba de cifa, si ce echipa vine sa se migaleasca la 6 gropi de 4- 5 mc de beton"? zic ei.
 A treia zi ajunge si tatal meu, cu armatura si se face o echipa buna de "fundatori".
Am comandat agregatul  gata amestecat in proportiile de pe reteta de beton ales de domnul inginer (adica si betonul este de mai multe feluri si  are o reteta; agregatul este pietris de diferite marimi si nisip adaugat din  fiecare intr-o  anumita cantitate), iar raportul ciment/agregat/apa iarasi este dupa reteta. O data cu agregatul a venit  si cimentul. Am comandat telefonic, de la Turda si de la balastiera Mihai Viteazu si am platit la livrare, oameni puctuali si seriosi.
E hamaleala mare cu betonul, facut la mana. Noroc ca aveam apa din lac.
Fundatiile au fost turnate in 2 etape. Intai au umplut cu beton gropile sapate in pamant cu excavatorul pana la nivelul solului, apoi au cofrat, au pus aratura si au turnat blocurile de beton care ies de la sol in sus (cuzineti, in limbaj de specialitate).
Ceea ce nu se vede si a luat un sfert din timp a fost trasarea casei, adica sa tot masori si sa iti iei repere astfel incat sa rezulte fundatiile la locul lor, drepte unele fata de altele, la aceeasi inaltime si nu la ochi. Am trasat de vre-o 5-6 - 7 ori. O data eu si cu arhitectul meu, ca sa vedem in mare unde trebuie sapat, si sa avem doua axe ale zidurilor perpendiculare una pe cealalta, apoi am trasat sapatura generala, dupa ce a sapat excavatorul am trasat  inca o data gropile de fundare, dupa ce le-a sapat, inca o data sa le mai centram si tot asa, dupa fiecare miscare trebuia sa remasori. O sa il rog pe arhitectul nostru sa scrie un post despre trasare, caci acum si-a dat masterul pe santier  cu trasarea casutei.
Asadar, arhitectul nostru si cu tatal lui au lucrat doua zile de dimineata pana seara ca sa umple gropile, intr-una din zile s-au hamalit cu 2.75 mc de beton facut la mana.
Cand a venit si tata, au facut cutiile de cofraj, au armat (si eu am ajutat la pregatirea armaturilor caci intre timp puiu a scapat de atele si a ramas doar cu pansament si am putut merge si noi) si au turnat si restul de beton.
Astfel ca avem 6 blocuri de fundare, care va tine casa ridicata de la nivelul terenului
Echipa tare harnica, au facut o treaba excelenta intr-un timp foarte scurt. De miercuri pana sambata.
Multumim pentru ajutor, dragi parinti!
Prima etapa:gropile au fost umplute cu beton


Masura de 0,25  mc : 1m X 1mX 0,25 m

Masura se umple cu agregat si ciment ca o lasagna in cantitati
proportionale dupa reteta betonului

Cand e plina masura, se ridica


Se amesteca sitematic
Trecem amestecul in roaba unde adaugam apa si betonul e gata

Se leaga armatura
Armatura asteapta betonul in partea de jos a cuzinetului

Nivelam
Voila! Intarite, necrapate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu