19 februarie 2015

Cioburile mele unicat

Sticle de foste tincturi, viitoare home-made siropuri

Nu-mi vine sa cred ca de atata timp nu v-am povestit despre pictura mea pe sticla. In blogul acesta plin de povesti am doar un singur post ratacit aici.
Pictura mea pe sticla are o oarecare legatura cu permacultura, prin atitudinea de a refolosi si de a da o noua viata obiectelor impersonale, de serie . Am inceput intr-o joaca, dar si din nevoia de a face ceva care imi place (la momentul acela imi ocupam majoritatea timpului cu activitati neplacute, dar nu despre asta e vorba acum). Si am inceput cu sticle din pivnita, borcane, pahare. Imi amintesc ca era chiar inainte de Craciun si am pictat decoratii de sezon. Atunci le-am facut cadou pe majoritatea si am pastrat obiceiul de a face astfel de cadouri. Sunt apreciate intotdeauna.

Este o enigma pentru mine cum pot sa am o rabdare enorma cu pictatul si cum nu am deloc la alte activitati ( de exemplu sa fac lego cu fiul meu).
Am descoperit o tematica faina, modelele populare care erau cusute pe vremuri. Imi plac fiindca sunt geometrice, stilizate si frumoase. Timpul le-a selectat si au o poveste, ascunsa, dar repetitiva.
Astfel, pictez de exemplu pe sticle internationale de Leffe, iar prin refolosire (upcycling)  ele devin sticle de ulei sau otet.
Fac borcanase de mirodenii, sau borcane mai mari pentru poprica si cacao.
Modelele au si nume (il pastrez pe cel popular),  de exemplu "sfadeala" e o buna tematica pentru solnita (nu crezi?).
"Sfădeala"

Incerc sa adaptez modelul la forma obiectului, iar prin pictura sa ii pun in valoare liniile si frumuseatea.  Nu vreau sa il sufoc cu pictura. In final va fi un obiect transparent care in momentul in care va fi folosit, materialul de umplutura devine un fundal pentru pictura si foma sticlei. Culoarea picturii o aleg in functie de continut si de culoarea sticlei. In ultimul timp sunt monocroma alb-negru.
Uite aici o  galerie de poze, cu cele mai reusite cioburi unicat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu