18 ianuarie 2013

Kefir de casa

Ce ai mancat azi la gradi?
"Carton"
............ :)))
Cu ce? cu supa de cutie
.............. :))
E un sambure de adevar in gluma lui puiu. Il inteleg, s-a saturat de intrebarea clasica cu ce a fost de mancare si mai nou e tare glumet, asa ca nu scapa nici o ocazie.
Stau cate o data si ma intreb in sinea mea oare de ce exista regulile acestea pe care le-am facut in societate numai ca sa lucreze impotriva noastra.
 De exemplu : daca inr-o casa este ordine - si vine cineva in vizita e ok, dar daca e dezordine , eu ca gazda simt nevoia sa ma scuz, sau daca nu o fac ma simt prost.
Eu nu reusesc sa tin ordine in casa. Gata, ma dau batuta! daca ar fi sa fie ordine si curatenie tot timpul, nu n-as mai face nimic altceva in viata aceasta, si sunt sigura ca nu de aceea sunt eu pe acest pamant. Asadar, uite o regula prosteasca : ordine in casa, mai ales cand vin "musafiri".
Uite o alta regula pe care tindem sa o credem este ca lactatele din magazine, pasteurizate ar fi mai "sigure" decat cele de la tata vacii. Sigure ca ce?
Ce mancam ? Kefir din carton, dar are ISO. Eu am o regula : daca are ISO, pentru mine nu-i bun. Cu toate controalele ale calitatii si-a pierdut esenta si originile, simplitatea si prospetimea.
Stiai ca exista o ciuperca care face chefirul? Eu cam de un an am aflat. O avem deja de cateva luni si ea se inmulteste daca ii dai de mancare (lapte). Si este vie! (nu inoata, ci moare daca intra in contact cu metalul deci se folosesc ustensiel si recipiente din alte materiale)
Cum facem noi kefirul: fierbem bine laptele (de la tata vacii), il las sa se raceasca la temperatura camerei, il pun intr-un bol (plastic, sticla, portelan, dar nu metal) si pun peste el ciuperca , scursa de apa (cand nu o folosesc, o tin in apa in frigider), dupa 24 de ore strecor printr-o sita de plastic. Ciuperca o clatesc si o pun inapoi la nani in frigider. Iese cel mai bun kefir pe care l-ai mancat vre-odata - si fara ISO!
Avem si pentru voi ciuperca, cine doreste poate s aimi scrie (livrare in cluj, doar :)
In imagine: ciuperca de kefir

4 comentarii:

  1. Dragii mei..eu fac doar IAURT...din laptele de vaca....doar vara..pur si simplu o las..cam 2.3 zile..la "prins"..Este f.buna..si gustoasa....in schimb face o "crusta" deasupra..care nu-mi place..hmmm..de-as avea o pisica..precis ..s-ar bucura...

    RăspundețiȘtergere
  2. buna,
    tare ma bucur cand vad ca exista oameni ca tine :)
    mi-ar prinde bine si mie un pic din ciuperca ta magica
    scrie-mi daca poti la me_csaby2007@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  3. buna,
    tare ma bucur cand vad ca exista oameni ca tine :)
    mi-ar prinde bine si mie un pic din ciuperca ta magica
    scrie-mi daca poti la me_csaby2007@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere