31 ianuarie 2013

Banii de care nu ai nevoie

Am citit intr-o carte despre aceste idei. Poate ai auzit de ele, mie mi-au ramas in cap si ma bucur ca imi amintesc de ele atunci cand intalnind un produs nou, imi pun intrebarea e chiar asa de bun? chiar imi trebuie?
Pe scurt, banii de care nu ai nevoie sunt banii pe care ii cheltuiesti cumparand lucruri de care nu ai nevoie.
Sa exemplific: nu demult mi-a fost prezentata incredibila clapeta de tras apa la buda cu senzori. E de desin, adica arata cool, are o varietate de culori (cu Led), ii faci cu mana nu prea repede, nici prea lent si atunci trage apa. Buunn. Cat costa? Pai numai 800 de euro! Ok, hai sa zicem ca sunt oameni care vor sa arate cine sunt ei si isi monteaza in baie . Fac o petrecere.. de casa noua. super!! si dintr-o data, se termina bateria la clapeta :)) haha . Ei, ai zice ca are un stoc in debara, dar ... ups! e epuizat- fiul lui a exagerat cu noile jucarii care mananca acumulatorii si binenteles ca nu le-a repus la incarcat! Pe langa asta, a uitat ca acum 3 zile s-au terminat bateriile de la mouse si tastaura si de la senzorii pentru centrala termica. Asa ca minunatul wc a devenit inutilizabil. Avem nevoie de ceva sa traga apa in locul nostru (nu vorbesc de exceptii, oameni cu probleme care oricum nu isi pot permite), ci de noi restul care putem trage apa.
Hai sa iti mai povestesc una: mouse-ul fara fir (pana cum nu am nimic)... dar stai sa vezi ca Appel-ul a inventat pentru acest mouse o placa care este legata cu fir la curent si pe care iti pui mouse-ul ca sa se incarce.  Dar daca uiti seara sa il pui ? Maine ce faci? Dai o fuga la magazinul din colt sa iti iei baterii ca, no.. nu stai 5 ore sa ti se incalce. Deci ce am rezolvat ca nu mai ai un fir legat de tastatura? Inca o complicatie in viata care e vanduta ca sa iti faca viata mai usoara. Sa nu ma intelegi gresit, mie imi place firma Apple, sunt geniali si au produse foarte bune. Dar nu de fiecare data chiar ai nevoie de ele.
Si cate si mai cate.......
Si noi suferim pentru ca nu ne permitem lucruri de care nu avem nevoie. :)
Asadar, poate daca vrei mai multi bani, doar trebuie sa iti raspunzi la intrebarea pentru ce vrei mai multi bani? ca sa ii cheltuiesti pe ce? esti sigur ca acest ceva sa incadreaza in categoria "muszai?" (adica obligatoriu)? Nu stiu, tu stii, doar tu poti raspunde la intrebarea aceasta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu