1 septembrie 2012

Ntura si cum stie ea sa se repare, fara ajutorul nostru

Iar am exagerat cu sucul de catina azi! e trecut de 1 si nu mi-e somn..... ca in hitul verii... speram ca daca trece vara, trece si hitul. Sunt obisnuita sa dorm instant dupa ce ma pun in pat... dar de data aceasta o jumatate de ora.. si nimic , mai fresh ca azi- dimineata. I-am propus bucatarului meu ceva activitate nocturna... poate mai consumam energie... dar dormea.. aproape si l-am lasat.. macar unul dintre noi sa fie maine odihnit sa poata conduce.
asa ca am venit sa scriu... despre plimbarea mea de acum cateva zile.
cluj,... din cand in cand fac pe turistul- ma plimb in centru pe unde n-am mai fost demult, fac poze, ca asa observ ce mai e nou, s- a intamplat sa-mi iau inghetata de pe langa casa Matei si sa imi ureze vizita frumoasa! Ce compliment mai dragut decat acesta? Sa ma vada ca pe un turist, fara griji, fericit, relaxat,  intr-o zi de lucru! Poate ca asta si sunt, ce-i drept mi-e drag clujul, dar nu ma simt aici acasa, ci doar in trecere. Dar s anu ma intelegi gresit, nu sunt nefericita aici, ma bucur de "calatoria" spre locul pe care il cautam de fapt.
Despre gradini vreau sa va povestesc. Pe strada Babes, cum urci de la BCU spre Hasdeu pe dreapta este un gard lung.... de la un santier. Acolo, cand inca se construia cu hei-rupul capitalismul infloritor urma sa fie o mega constructie cu mega-de-toate in ea. S-au apucat de santier chiar inante de ce sa dea "criza" peste ei si au  golit arealul, au sapat cateva fundatii si au ingradit. Apoi l-au parasit. Dupa 3 ani, adica acum, a inceput sa cada cate un panou si sa vedem ce minunatie de gradina a iesit ! Avem deja copacii pionier maricei. Da, pamantul are tendinta de a se acoperi cu vegetatie, daca e lasat in pace de catre om, si in timp de a se impaduri. Oriunde iesi in natura si observi, daca exista pamant exista vegetatie pe el, sau covor de frunze (in padure). Repet, daca omul nu intervine. acolo unde este cultivat, pasunat excesiv, defrisat, samd, nu discutam acum.
Ti-am adus cateva poze sa te minunezi si tu: sunt  copacei pe care nimeni nu i-a sadit. stiu, sunt balarii, am spune noi. Dar asta e natura, dupa ce o disturbi, apar prima data plantele mai rezistente, mai urate dar robuste, care pregatesc terenul pentru copacii pionier, cu crestere rapida dar viata mai scurta, si-apoi apar cei longevivi, mai frumosi. Cere timp, e si ea un organism peste care a dat o boala grea si i-a cazut  tot parul de pe el, a ramas in pielea goala. Pana s-a refacut, sa fie din nou frumos, a durat!
Dar nu cat dureaza e important, ci faptul ca se intampla.
Da, natura daca ete lasata in pace, si eu ca activitate umana intervin cat mai putin la ea, devine din ce in ce mai frumoasa, mai bogata, mai diversa, mai feiricta si fiindca noi suntem o parte din ea , si pentru noi va fi mai bine.
Ok, deja exagerez! dar intelegi ce vreau sa zic? Priveste cu alti ochi balariile, de exemplu. Intelge ca buruienile din gradina continua sa iasa, ori de cate ori le scoti, si nu fiindca sunt rele si pamantul e dusman, ci fiindca nu il intelegem de ce are el nevoie. El are nevoie sa fie acoperit. Daca il racai si il dezvelesc, si-l las in curu'gol, el se acopera. Si ghici cine castiga pana la urma acest joc? Cine are mai multa experienta?
Si vine somnul, incet incet......
Fotografiile sunt luate de sus, e o groapa de 3 metri minim, acolo unde sunt copacii, deci sunt maricei deja




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu