17 octombrie 2011

Prajitura cu nuci si struguri


Mi-am amintit de aceasta prajitura cand am fost acasa , caci mama o facea destul de des mai demult, cand eram mici, dar la un moment dat a uitat de ea. Nu o mai facuse de ani buni, caci nici bucatarul nostru nu o stia (si ne cunoastem de 9 ani, deja!). Asa ca am rugat-o sa ne faca. Mama mea e perfectionista, ii place sa urmeze retetele. Mai ales la prajituri, nu te joci cu cantitatile foarte mult caci nu mai iese. Cum are multa experienta le stie principial, rapoartele intre ingrediente, dar tot a insistat sa isi gaseasca cartea de bucate din care o facuse. Adica cauta acul in carul cu fan. Pana la urma, la incurajarile noastre (hai ca iti iese si asa), a facut fara reteta. Si a iesit foarte buna, bineinteles!
O foaie, o umplutra si un grilaj deasupra. Cantitatile sunt pentru tava mare! Daca veti sa le scadeti, aplicati regula de 3 simpla!
Aluat:
600 gr faina
300 gr unt
1+1/2 plicuri praf de copt
3 galbenusuri
3 linguri de lapte

Umplutura:
5 oua (separate albus- galbenus)
200 gr zahar
200 gr miez de nuca macinat
500 gr boabe de struguri
Metoda:
Aluatul:
Amesteca faina si untul pana devin un aluat nisipos (se poate si cu robotul de bucatarie), adauga apoi galbenusurile si laptele prin framantare. Aluatul se pune la frigider minim o jumatate de ora (se poate lasa si de azi pe maine). Din 2/3 de aluat se intinde o foaie si o treime se pastreaza pentru un grilaj de deasupra.
Interiorul: se bat albusuri spuma, se adauga zaharul, galbenusurile, nuca si strugurii (in aceasta ordine). Tava se unge cu unt si faina, se pune foaia, umplutura si deasupra daca ai rabdare sa faci grilaj de aluat, iese foarte frumos.
Cuptorul se preincinge si se coace la foc potrivit (180-200 grade) vre-o 45 de minute.
Recomandarea este de a folosi struguri care nu au samburi multi si mari, caci vor deranja!
este excelenta, mie imi aminteste de copilarie :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu