7 septembrie 2011

Acasa

Te simti "acasa" in locul unde traiesti?
Voi vorbi pentru cei care nu locuiesc in orasul in care s-au nascut si au copilarit, sau aproape de parinti (socrii). sigur, si acestia vor intelege, dar o parte din cei "stramutati" vor simti mai bine.
 Intotdeauna credeam ca acasa este acolo unde sunt cei dragi, dar simt ca acel "acasa" e mai mult. Nu doar prezenta fizica a lui puiu sau a sotului meu drag poate defini acasa al meu. Si nici faptul ca am putea sa ne cheltuim toate veniturile pe urmatorii 5 ani ca sa ne "imbunatatim vizual" actuala locuinta, caci gura babei de sub mine care ma pazeste dimineata la usa sa imi zica sa nu mai umblu cu tocuri prin casa, ci sa ma incalt cand ies (mai vedem noi) nu o poti inchide...
Ce este de fapt acel "acasa" pentru tine?  Inca nu il pot defini. Normal ca daca nu stiu ce e, poate ca nici nu imi dau seama cand il gasesc.
A propos, am avut o intamplare interesanta astazi. Am fost intr-un magazin MARE caci altfel nu puteam face rost de ce aveam nevoie si cand am intrat o pereche de baieti care intind fluturase mi-au oferit unul. Trecand in graba, pasiva, am refuzat.. cu un zambet (macar atat le dau daca nu ii scap de mormanul din mana). Dupa jumatate de ora, cand sa ies, uitasem de ei complet, celalalt baiat imi intinde si am tendinta sa fac acelasi lucru, dar urechea aude totusi cuvintele rostite("campanie de strangere de fonduri pentru....) etc. Am continuat sa merg, am procesat informatia si dupa doar cativa pasi mi-am dat seama si m-am intors. Deci cat mi-a trebuit? Muuult. Cine stie cate lucruri am refuzat neavand rabdare sa vad de fapt ce se ofera. Am devenit distanta, grabita cu gandurile mele?
Am intrebat cativa cunoscuti care stiam ca nu sunt de loc din cluj daca se simt acasa. si ... marea mea surpriza majoritatea au spus ca nu. Bun, deci nu sunt doar eu.
O voce mica indepartata din strafunduri imi spune ca  poate nu caut unde trebuie... sau poate nu caut ce trebuie....si ca voi gasi doar in interiorul meu adevaratul "acasa". E sigur o idee de prin ceva carte...
Te mai intreb o data. Tu, acolo unde ai ajuns te simti acasa? De ce? Ce e "acasa" pentru tine?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu