5 august 2011

Sirop de catina

Dupa ce aproape terminam al doilea pahar mi-a venit un gand si ii zic bucatarului nostru "sa vezi ca nu dormim la noapte- parca am citit ca e energizant" Se intampla pe la ora 7 seara si iata ca e aproape doua iar eu ma simt de parca ar fi 11 dimineata, apta de munca si complet trezita. De pe la miezul noptii incercam sa adormim ... bucatarul nostru a reusit, iar eu am capitulat - daca tot m-am energizat, macar sa folosesc la ceva energia aceasta si sa va scriu exprienta mea.
Totusi, am descoperit ceva : o alternativa la cafea care nu imi da palpitatii.
E prima data cand am facut sirop de catina. A fost destul de simplu. Am luat de la piata 1 kg de fructe, le-am spalat, le-am zdrobit prin blender, apoi le-am trecut printr-o sita de plastic unde s-au separat cojile si semintele de pulpa. La pulpa am adaugat o cana de apa si cam 1/2 kg de miere.
Le-am amestecat pana s-au omogenizat. Nu a trebuit fiert. Astfel am obtinut un sirop concentrat pe care il diluam cand il bem. L-am pus intr-un recipient de sticla cu capac la frigider. Daca catina e data prin sita de metal se oxideaza, de aceea am folosit sita si castoane din plastic, iar lingura era din lemn.
Bucatarului nostru i-a placut foarte mult, caci catina e foarte acra (inainte de ce sa pui miere pe ea) si aduce cumva a maciese.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu