17 august 2011

Dulceata de merisor (folyminc)


De merisor am aflat prima data de la familia bucatarului nostru. Ei au obiceiul sa serveasca putina dulceata de merisor langa snitele. Ciudat, nu? Dar totusi dulceata de merisor este acrisoara si merge perfect langa snitele .
Nana de la care am cumparat fructele de merisor a spus ca e "antibiotic natural", ca vindeca foarte bine infectiile. Mi-a spus ca se poate face sirop si dulceata.
Dulceata am facut-o astfel : 1/2 kg de fructe (spalate initial si alese de uscaturi, dar nu foarte riguros) le-am pus intr-o oala cu capac la foc incet pana s-au incalzit. Atunci au inceput sa se inmoaie si sa lase zeama si in continuare au fiert la foc mic fara capac. Fiind putine fructe, cred ca le-am fiert cam jumatate de ora buna. La sfarsit le-am pus zahar cam 200-300 grame (nu stiu exact caci nu imi place sa masor, am pus cu punga la ochi, pana mi-a placut la gust). Facand cantitate mica de fructe, nu apauca sa se stice in borcan daca nu pun cumva destul zahar.A mai fiert  pana s-a topit zaharul si dulceata a facut spume deasupra.
Am pus dulceata calda in 2 borcane, le-am acoperit cu capac si le-am imbracat cu o patura ca sa  se raceasca incet.
Anul trecut am primit de la mama bucatarului nostru dulceata de merisor si puiu toata iarna a mancat cu pofta. De-abia astept sa ii dau iarasi, sigur se va bucura! Are un stil de a exclama cand ii place ceva : MMMMMM... BUN!! Adevaru-i ca ne cam lipseste puiu... iarasi e la bunici. ...

Un comentariu:

  1. Da ..ai nimerit doza de zahar!eu ...pun cantitate mare...la mine asa e doza!10 kg MERISOR...1 kg zahar++...aproximativ!prima data fierbi fructele,in suc propriu..apoi pui zaharul!DE CE?...ca sa pastrezi culoarea ROSIE......:) ca daca pui zaharul inainte ..va iesi un MARO!!!!!:(

    RăspundețiȘtergere