14 iulie 2011

Un secret de-al bucatarului nostru pentru paine


Stiti ca bucatarii nu isi dezvaluie chiar toate secretele unei retete? Al nostru nu o face intentionat. Deoarece gateste cum ii vine.. sau cum simte, nu pot urmari niciodata exact cantitatile cat a pus, sau cand exact le-a amestecat, sau cat au stat la foc etc.
Dar ce stiu este ca nu trebuie sa ai diploma de bucatar ca sa gatesti excelent! Si nici de scriitor ca sa scri un blog! Tot ce trebuie sa ai este pe VREAU. Si sa fie un VREAU ADEVARAT. Dupa acasta dorinta clara, urmeaza actiunea si perseverenta.
Mai demult, nu ma interesa deloc sa gatesc, iar cand l-am cunoscut pe bucatarul nostru m-am bucurat ca lui ii place sa o faca asa ca l-am lasat sa fie el maestrul in bucatarie. spuneam "eu nu stiu sa gatesc". Acum am schimbat afirmatia cu o intrebare. In loc de "eu nu stiu sa gatesc" spun "cum se face ..?" si primesc raspuns. Fiindca mi-am dat seama ca a te hrani este musai. Depinde de tine ce bagi in gura.. nu de cei care iti gatesc. Si mai am o responsabilitate si mai mare :puiu. Cand bucatarul nostru nu poate gati, eu ce sa fac? sa-i spun ca "nu stiu sa gatesc"? Nu se poate.
Unul dintre secretele painii deosebite ale bucatarului nostru este foaia de varza.El pune pe fundul formei de copt cate o foaie de varza ca aceasta sa elimine din apa pe masura ce se coace painea. Pe fund, painea va avea o coaja subtire si moale, iar in casa se va raspandi o aroma de varza cand o coci.
Evident, cand e gata painea foaia de varza se arunca caci este scrum deja.

2 comentarii:

  1. Arata foarte bine painea :) mi sa si facut pofta de paine de casa ...

    RăspundețiȘtergere
  2. KÁPOSZTAAAAA!!!!!levél...igen...napról napra ügyesebbek vagytok!

    RăspundețiȘtergere