28 iulie 2011

Gulioare umplute cu carne de pui


Cand a vazut guliile crescute in gradina , bucatarul nostru si-a amintit de guliile umplute pe care le facea bunica lui. Nu mai mancase de cand era mic asa ceva. 
Am cules guliile si i-am spus ca are unda verde sa faca. 
Intai a scobit guliile, cu o lingurita mica (de cafea) si ascutita (de fapt exista un instrument special micut si semisferic, dar noi nu il avem). Pentru umplutura a taiat un piept de pui cat de marunt a putut ( se poate folosi carne tocata), a taiat marunt o ceapa , a pus boia destul de multa si sare. A umplut guliile  (i-a ramas umplutura, asa ca a umplut si un cartof). A asezat intr-o oala bucatile de gulii ce au rezutat din scobire, le-a sarat, apoi a pus guliile umplute si cartoful umplut, a adaugat apa destul de multa, marar, cimbru, le-a pus capac si le-a lasat sa fiarba.
La un moment dat exclama "mmm, miroase ca atunci cand eram mic", iar eu m-am bucurat pentru el. Era ca in faza din filmul "Ratatouille" cand criticul culinar gusta mancarea si ii revin amintiri din copilarie.
Vom vedea daca puiu va manca, caci totul s-a intamplat dupa ce s-a culcat.



Un comentariu:

  1. Eu obisnuiesc sa pun si putin orez..la umplutura,piper..iar cind sint fierte..un pic de rantas..si patrunjel verde..la sfirsit punem smintina...Va felicit..

    RăspundețiȘtergere