14 iulie 2011

Fasole si Fussili


Bucatarul nostru fiind putin ocupat, am avut ocazia sa gatesc dupa instructiunile lui niste fasole. Prima fasole care se coace la noi este cea oloaga (adica in tufa, nu se urca pe par). Am cules destul de multa de la tara si am pus o parte la congelator (cruda, doar spalata si rupta).
Am ales sa facem o mancare usoara, pentru ca ne place gustul fasolii si daca nu o amesteci cu foarte multe alte gusturi, ramane ea principalul gust din mancare.
Ingrediente: 2 maini bune de fasole oloaga rupta in bucatele, 2 rosii taiate cubulete, 5 frunze de busuioc tocate, sare, putin ulei, o ceapa taiata rondele, putin ulei. Separat, paste (fusilli) fierte clasic,  in apa cu sare.
In tigaia cu capac am pus o lingura de ulei, fasolea, ceapa, sare si cam o cana de apa. Le-am lasat sa fiarba cu capac la foc mic pana s-a facut fasolea. Am adaugat rosiile si busuiocul si au mai fiert 5 minute. Gata.
Daca folosesti fasole buna, din piata de la tarani, fara ate si cand o rupi pocneste tare - se vede ca e proaspata si tanara - va avea un gust excelent mancarea ta.
Separat am fier paste si al sfarsit le-am amestecat cu mancarea de fasole. Zeama lasata de rosii a fost mancata de paste.
Puiu a pescuit pastele si nu a vrut sa manance si  fasole. Are tot felul de idei in ultimul timp despre ce e bun si ce nu e... o fi gradinita (acolo vede pe altii cum fac mofturi) sau faptul ca creste si se mai emancipeaza?
In concluzie, va recomand reteta pentru o cina usoara de vara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu