13 iulie 2011

Compot de dovlecel


Suna ciudat, asa e? Eu am fost foarte sceptica cand am auzit de la vecina de la tara cat de bun este si cat l-a laudat :"zici ca mananci compot de ananas", zicea vecina. iar eu gandeam :"ei, prostii, sigur n-a prea mancat mult compot de ananas". Dar sinceritatea cu care l-a laudat si faptul ca ne-a adus un borcan sa gustam ne-a determinat sa facem si noi. 
Astazi eu si puiu am fost maestri in compot, am lucrat cot la cot la curatarea dovlecelului, puiu a fost tare harnic si aproape mi-a curatat un dovlecel el singur. Noi am facut acum o portie sa o mancam pe loc, dar vecina pune acest compot pe iarna.
Am ales din cos doi dovlecei destul de zdraveni, i-am curatat, am inlaturat mijlocul si i-am taiat cubulete. A rezultat cam 1 kg de dovlecel. Cubuletele le-am pus intr-o oala , peste care am turnat 50 ml de otet si apa rece cat sa le acopere. Otetul are menirea sa intareasca dovlecelul si atunci cand il fierbi sa ramana  ferm si crocant. L-am lasat asa 30 minute (intre timp puiu a facut caca pe el, i-am facut un dus, l-am schimbat) - numai bine  a trecut vremea. :)
Separat am pus la fiert intr-o oala 1,5 litri de apa, 120 grame de zahar (poti si 150 pt cei carora le place mai dulce)si  2 plicuri de zahar vanilat. Peste, am pus dovlecelul scurs de zeama cu otet. Au dat un clocot cam 5 minute si le-am stins. La sfarsit am adaugat zeama de la o jumatate de lamaie si celalata jumatate am taiat-o feliute si le-am pus si pe ele. Feliutele de lamaie le-am scos dupa 10 minute.
In castron am garnisit cu frunze de lamaita (avem pe balcon o planta intr-un ghiveci).
Si acum vine vestea cea mare : puiu a mancat 3 portii de compot si a facut pisu din 10 in 10 minute (dar nu pe el) pana am reusit sa il culcam.. sunt curioasa de productia de la noapte :)
Intrebarea mea catre tine este daca puiul meu a mancat asa cu pofta, crezi ca merita sa incerci si tu acesta reteta? Hai, descopera "ananasul" ce poate creste in gradina ta!



Ce pot face 2 maini dibace (cel mai bun ajutor de bucatar- puiu)

5 comentarii:

  1. Am citit cu ochii cat cepele ! :)) Chiar ciudatenie, trebuie sa-mi fac un pic de curaj inainte sa ma gandesc sa-l incerc :))

    RăspundețiȘtergere
  2. da da bine spus cat cepele...asa am facut si noi si cand am auzit si si cand am gustat!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu o sa fac..poate Máté fiul meu o sa manince,TÖKFŐZELÉK..nu prea ii place...

    RăspundețiȘtergere
  4. sper ca nu Puiu le-a taiat pe toate!Deh..ca sa ajunga pe urmele parintilor,trebuie sa inceapa DEVREME!:)

    RăspundețiȘtergere
  5. va asigur ca e delicios. eu am mancat acum 6-7 ani si mi-a placut la nebunie. doar ca eu mai adaugam si cateva bucatele de ananas pentru un plus de aroma

    RăspundețiȘtergere