2 iunie 2011

Socata


Cand ne-am intors de la tara l-am rugat pe bucatarul nostru sa ne oprim pe drum sa culegem soc. A oprit la marginea padurii si a luat cateva flori. E pacat sa treaca sezonul socului fara sa nu ne bucuram de el. Din soc noi facem socata- preferata noastra, iar parintii bucatarului fac sirop de soc si ceai. Pentru ceai e foarte simplu :culeg florile si le pun la uscat pe o hartie la umbra intr-o incapere ventilata (eu mai tin minte pe bunica cum tinea diferite plante la uscat pe dulap, pe ziare). Sau se mai pot pune pe o sita mare si plana. Socul da o aroma deosebita ceaiului, de obicei il folosesc in amestec si cu alte plante (maciese, manta).
Pentru socata noi am luat reteta de pe net.
Am pun intr-un borcan  de 3 litri apa (dintr-ala in care facem muraturile), 200 grame de zahar (300 daca vrei mai putin acrisor), vre-o 6 flori de soc si o lamaie taiata felii. L-am acoperit cu capac si l-am pus la nani in geam. De duminica seara pana miercuri. Miercuri era apa colorata si numai buna de baut.
Puiu a pazit sucul in fiecare zi! Tare mare a fost dezamagirea lui cand a venit tati din padure doar cu florile.. nu cu sucul gata. A doua dezamagire a avut-o cand am preparat in borcan tot ce trebuia, dar l-am pus la nani. Miercuri insa, cum a intrat pe usa, s-a dus drept la pervaz si a exclamat: gata-i sucul! De-abia am reusit sa-i fac o poza si el sa nu dea jos borcanul. Nu a baut prea mult caci era putin acrisor. Azi ii voi pune inca un pic de zahar.
Noua ne-a placut asa, mai acrisor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu