16 iunie 2011

Focaccia cu cirese amare si menta


Iata inca o reteta cool pentru un late-brunch de duminica. Sau o pot prezenta ca prajitura saracului italian, potrivita pentru vegetarieni sau altfel spus - prajitura de post.
Culeasa din calatoriile lui Jamie in Italia, ce m-a atras a fost simplitatea retetei. Bucatarul nostru a si testat ceva in plus fata de reteta. Nu esti bucatar inventiv daca faci exact cum e reteta altui bucatar.
Pe scurt, un aluat de paine acoperit de cirese fara samburi inmuiate  initial in zahar, totul copt in cuptor. Asa de simplu? Da!
Bucatarul nostru a framantat un aluat de paine din 500 gr de faina, drojdie pusa la crescut initial cu zahar si apa calduta, o lingura de sare si 350 ml de apa.
A uns tava de tarta cu unt si faina, a intins aluatul de cam 4 cm grosime si am venit eu cu 500 gr de cirese amare care au stat cam 15 minute cu vre-o 2-3 linguri de zahar, si le-am imprastiat pe suprafata aluatului. In reteta lui Jamie erau mai putine, nu erau amare si trebuiau infipte cu degetele in aluat. Inainte de punerea fructelor am scurs siropul de pe ele si l-am baut cu pofta! Deasupra, bucatarul a presarat niste frunze de menta proaspata, taiate. Buna incercare, rezultat reusit (s-a potrivit la gust)
A stat la crescut cam 15 minute (pana isi dubleaza volumul).Am copt-o, initial la foc mediu cam 10 minute,  dupa care am dat focul pe mic inca vre-o 20. Se poate verifica cu chibritul daca e gata, noi n-am facut-o caci bucatarul nostru are deja ochiul format si stie cand e coapta o paine.
Se manaca calduta cu o cana de lapte.
A fost prima data cand am gustat cirese amare. Sunt chiar amare daca le mananci fara zahar:)!
Mi-a placut ca blatul a ramas fraget, nu a facut deasupra coaja tare datorita fructelor care au lasat zeama si l-au "hidratat" .
Usor de facut! Foarte bun de mancat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu