24 iunie 2011

Falafel delicios cu garnitura de zucchini


De ce crezi tu ca sa mananci sanatos este prea scump ori este un sacrificiu, ori  prea complicat?
"Dar de ce sa mananc sanatos? ar putea spune unii. Ma simt foarte bine cum sunt acum, nu sunt bolnav,  imi plac cele cateva feluri de mancare si vreau sa le mananc tot timpul numai pe acelea!"

Da, intr-adevar, sa manci mancare sanatoasa este complicat, dar doar la inceput, pana iti inradacinezi ale obiceiuri. Noi azi ne-am dat seama cat de mult ni s-au schimbat obiceiurile culinare in ultimii 2-3 ani! Si toate s-au intamplat ca un rezultat a ceea ce cautam, nu ca un scop in sine de genul "vrem sa mancam sanatos" sau "vrem sa slabim".
Pe noi cel mai mult ne-a motivat gustul mancarii facute din legumele de gradina. Si am cautat gusturi noi.
Ma distreaza cand aud prieteni cum se entuziasmeaza ca isi comanda si ieri si azi si maine ... pizza.
Nici nu pot sa compar gustul de la mancarea pe care a gatit-o azi bucatarul nostru cu gustul de pizza . Nu intra in aceeasi categorie. Si ma mai distreaza ca atunci cand refuz o felie de piza, cred ca sunt la regim. Nu stiu daca ai gustat pizza de la delivery, cand nu ti-e foame.... Sa nu intelegeti gresit, ca am ceva cu cei care mananca pizza! Eu doar imi spun opinia, m-as sacrifica daca as manca, nu ca ma abtin. Mancarea sanatoasa e mai gustoasa.

Falafelul a continut urmatoarele:legume fierte initial in supa (de data aceasta 1 morcov, ceva patrunjel si gulie), 2/3 cana naut, 1 usturoi, o ceapa, patrunjel tocat, sare, piper, curry, boia, 7 pipere, 2 oua si pesmet ca sa se mai ingroase.  Nautul a stat in apa la inmuiat o ora apoi l-a fiert o jumatate de ora. L-a scurs si l-a tocat in blender (nu foarte regulat, doar cat sa se marunteasca) A pus si legumele din supa la tocat si le-a amestecat cu restul ingredientelor. Eu le-am prajit in tigaie ca pe chiftele, cu putin ulei. Cand bucatarul nostru a gustat primul falafel am crezut ca iese prin tavan de la exclamatia "oau!" (nu e genul sa isi exprime uimirile chiar asa).
Garnitura a fost extraordinar de gustoasa! Am folosit primii zucchini din gradina! Ieri ne speriasem ca a fost prea cald si am dat o fuga la tara sa udam gradina. Surpriza! Gradina era fericita, sanatoasa, duminica plouase bine. Dar am cules in schimb primii zucchini de vre-o 25 cm. Fragezi, nu a trebuit sa le scoatem samburii. I-am curatat de coaja i-am razalit si i-am pus in tigaie cu capac, la scazut, cu sare si marar proaspat tocat. Cand a fost fiert, i-am facut o slobozala de faina cu lapte, am turnat-o peste dovlecel si am lasat sa mai fiarba putin.
Rezultate deosebite!
Va invit sa incercati!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu