30 mai 2011

Supa de ceapa pentru coconi


Hai sa va povestesc intai o intamplare. Intr-o vineri dupa-amiaza am plecat la tara direct de la birou, n-am mai trecut pe acasa. Cand ajungem, ne dam jos din masina si primul lucru - ma intalnesc cu una dintre vecine. Cu ochii mari, putin speriata, ma intreaba "doar nu s-a intamplat ceva, de esti toata in negru?". Nu, raspund eu, si in sinea mea ma intreb. "Chiar asa, ce s-a intamplat?" Ma imbracasem ca un arhitect - camasa neagra, pantaloni negri, pantofi negri. Acolo, la tara nu este femeie sa fie in negru decat cu un motiv anume - e in doliu. Iar eu eram in "doliu"si ca trebuia, si ca nu trebuia. M-am resemnat, mi-am aruncat repede hainele ca sa nu mai induc in eroare si pe altii care ne vedeau asa... in doliu.
Cine stie, poate mergea vestea pana in celalat capat de sat :) si stii cat de umflata ajungea acolo!
Despre supa de ceapa a la bunica lui puiu: Intr-o oala de supa a pus un piept de pui, sare si a tocat ceapa verde multa. Dupa ce au fiert, le-a strecurat si a fiert taitei de casa. A fost varianta imbunatatita - de ocazie (caci alte legume nu avea) si trebuia sa mearga la sigur ca sa o manance un pui de om rasfatat de 2 ani si un pic.
A mancat, caci avea imagine de supa de carne.
Pentru adulti nepretentiosi, se poate adauga in farfurie si ceapa verde taiata din supa! Si carnea fiarta... cine o suporta!
P.S. cocon este  in limbajul popular maramuresean termenul folosit pentru baiat mic (dar nu bebe). Varianta pentru fetita e fatuca. Eu l-am preluat de la bucatarul meu care nu vorbeste romaneste, ci maramureseneste. El a facut scoala in maghiara iar romana o stie din viu grai (oricum, si-a imbunatatit-o in timpul facultatii) si e tare simpatic cu termenii lui.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu