9 mai 2011

Balmos

Am auzit cuvantul acesta de mai multe ori in expresia foarte cunoscuta "talmos-balmos", dar habar nu aveam ce inseamna.
In acest weekend am fost iar la tara, l-am sarbatorit pe celalat pui al familiei , verisorul care face 7 ani, am lucrat, am mancat si ne-am simtit bine. 
Sora mea ne-a gatit un balmos, si am avut o experienta culinara noua. 
Pentru cei care nu stiu (cum eram si eu acum 2 zile), balmosul este o mancare cu faina de malai si "jintuiala", branza si smantana. O mancare.... zilnica la stana. Jintuiala este zarul ramas de la prepararea urdei. Cred ca se gaseste de cumparat si in piata la tarani, iar daca nu au, ii poti ruga sa iti aduca pe a dou-a zi. Noi am luat de la tanti Lena, din fundul gradinii. Asa-i la tara, materia prima o ai la " botu' calului".
Cum a facut : ca o mamaliga dar in loc de apa a pus jintuiala.
3 cani de jintuiala, cand au fiert a pus o cana de faina de malai, sare si putin cas ras. Noi n-am avut smantana, dar o sa incercam reteta completa data viitoare.
Asa de buna a fost incat inchipuie-ti ca si puiu, care nu mananca mamaliga cu pofta nici cand ii este foame, a mancat bine, dupa ce mancase pranzul cu o ora inainte. Nu-i de mirare ca apoi a dormit ca boieru' mai mult de trei ore! Stomacelul a avut mult de digerat!
Noi l-am servit alaturi de un spanac excelent facut de mama!
O mancare rapida si foarte gustoasa. 

Un comentariu:

  1. Eu am mincat o data balmos...cred ca o cam incurc cu "JINTITA""...care e ceva unt topit,peste mamaliga...si e tare gretoasa..:(.dar balmosul era bun....Ma bucur cu voi impreuna....va pup...:):):)

    RăspundețiȘtergere