11 aprilie 2011

Salata de luni seara

"Un gascan cu .... <<pene 'ucii>> (=lucii), adauga puiu
Cum mergea pe ... << pod >> prin <<sat>>
Si-ntro mana avea.... <<papucii>>
Nu stiu cum s-a intampalt
Ca papucii lui cazura
Ce pacat, o ce pacat,
Caci erau cu-alesatura,
Fara pic de tivitura,
Ce pacat!"
Ati inteles? Puiu a inceput sa recite poezii. La tara am redescoperit Cosbuc, si se pare ca i place sa ii citesc poezii. I-am mai recitat eu, din memorie, dar e altfel citita. Si a inceput sa le completeze, pe ambele limbi (romana +maghiara) acele poezii pe care le aude de cand s-a nascut. E ca si cu semintele... le semeni, le plivesti, le uda ploaia, le incalzeste soarele, si-apoi incep sa scoata capul din pamant. Asa e si cu  puiu, care a inregistrat pe "hardul" lui si acum le scoate la iveala prin cuvinte.
In seara aceasta am avut o surpriza placuta! Ne-a iesit improvizatia, sau hai sa-i zicem experimentul! delicios!
"Ai pus coriandru in salata?", am exclamat eu. Nu chiar, dar am fost pe aproape...
In castronul de salata bucataul nostru a taiat : o jumatate de capatana de salata, o legatura de rdichi , una de ceapa si leurda. Le-a frecat cu sare, putin zahar, ulei de masline si otet balsamic.. si un pic de condiment magic "7 pipere" pe care bucatarul nosru il testeaza de cate ori poate. Separat, am fiert o jumatate de cana de quinoa intr-o cana si un pic de apa (mai tineti minte ca am vorbit despre quinoa cu legume si carne?). Dupa 10 minute de fiert la foc mic, se mai lasa putin cu capac in oala cu focul stins. Peste salata de verdeturi am pus quinoa fiarta , si nu chiar racita de tot, caci ne era foame. Mie mi-a placut asa, calduta, dar se poate ca la unii sa nu le placa deci trebuie sa astepti sa se raeasca de tot.
Cand mi-am terminat portia am intrebat "mai este?"... din pacate l-a impartit pe tot. A fost chiar delicioasa!
P.S. Puiu nu a avut ocazia sa guste, caci toate s-au intamplat dupa ce s-a culcat el. Dar pe viitor vreau  sa-i pregatim quinoa cu sos.

Un comentariu:

  1. UN COMENT DE LA "DEBA" (=DEVA):

    Un gascan cu .... pene 'ucii
    a citit despre papucii
    de la tara,
    Ce sa-i faci, e fum, ca-i primavara !
    Dar sa vezi la vara !! Cum arat'un mic
    cu fum si vin in curte-afara !!

    Adi

    RăspundețiȘtergere