18 aprilie 2011

Reteta de drum si spanac cu urzici

Familia fele-apa-fele-viz e in vacanta. Dar blogul nu este abandonat! Va voi incanta cu retete gatite de mama bucatarului nostru, cea de la care a mostenit talentul si inventivitatea cu care gateste.
Pana vom rezolva problemele tehnice cu pozele, m-am gandit sa va dau o reteta de calatorie. Noi am inventat-o din necesitate, deoarece puiu refuza orice forma de hrana tip "borcanel" preparat in comert. Il inteleg perfect, cand ai la dispozitie un bucatar asa de iscusit si il mostenesti, e clar ca nu mananci orice! Sunt siguara ca si puiu va fi un bucatar iscusit.
Despre ce este vorba? Despre clasica tocanita de cartofi care este solutia penru  noi de cate ori suntem pe drum spre Ungaria. Nu se strica, e gustoasa si la temperatura "camerei" adica masinii, simpla, si sigur ca o mananca. O ceapa calita, cartofi, apa, boia, sare, se fierb si gata! La inceput puneam doar pentru el, apoi ne-am gandit mai bine si am facut cantitate mai mare si pentru noi.
P.S: am ramas datoare cu o reteta: bucatarul nostru a facut o mancare de spanac cu urzici. Este ca si clasica mancare de spanac, la care se adauga si urzici. Care e raportul intre cele 2 verdeturi? Depinde de gust. Recomandam o parte urzici si 2 spanac. Se pot fierbe frunzele impreuna. Dupa ce sunt fierte le scurgi de apa si le toci in blender, cu lapte. Le pui iar pe foc si le poti adauga leurda sau usturoi si o "slobozala" de faina cu lapte si sare. Bun. Puiu a mancat! Asa "se bucura" si puiu de beneficiile urzicii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu