21 martie 2011

Quinoa cu legume si carne


"Ce focu' mai e si asta?" :))
Pentru incasi era "mama granelor"(sacralizata, chiar), pentru vegetarieni, o sursa completa de proteine, iar pentru bucatarul nostru a fost cadou de ziua lui. Asadar, azi si-a gatit cadoul (suna interesant?).
N-am auzit de aceasta planta pana nu am studiat mai amanuntit un magazin naturist.. in cautarea cadoului.
Pe net am aflat ca este o pseudocereala, o planta folosita de 4000 de ani in America de Sud, cultivata la altitudini de peste 4000 m. Arata ca un spanac inalt de 40 cm si are flori rosii. Noi am gatit boabele- semintele. Un gust deosebit, interesant, cum n-am mai intalnit. Ne-a placut.
Reteta: (tocmai l-am trezit pe bucatar sa mi-o spuna si a explicat-o jumatate dormind, dar m-am prins).
A calit ceapa in tigaie si a adaugat o punga de legume mix inghetate, le-a lasat la facut in tigaie cu capac, a pus sare, chimion si un pic de tarhon uscat. Separat a fiert quinoa : 2 cani si jumatate de apa- cand clocotesc adauga 1 cana de quinoa, cand fierbe iarasi continutul o lasa la foc mic 10 minute cu capac, apoi stinge focul si o mai lasa putin. Apa dispare si quinoa se umfla.... apar niste virgulite albe prin ea, cred ca sunt cojile. L-a amestecat cu legumele si cu carne de curcan fiarta in supa.
Pentru noi a insemnat o noua experienta culinara deosebita! Puiu nu a mancat inca din el, caci toate s-au intamplat dupa ce el s-a culcat, deci nu va pot spune parerea lui.
Ii uram bucatarului nostru cat mai multe descoperiri!

4 comentarii: