9 martie 2011

O farfurie colorata


Azi e ziua bucatarului! La multi ani! si cat mai multe retete incercate!
Vroiam ca pentru un bucatar etnic maghiar sa facem niste "mucenici moldovenesti", caci asa e traditia la romani de 9 martie. Dar fiind mijlocul saptamanii, nu-l mai stresez sa mai framante aluat si de ziua lui!
Nu e doar o coincidenta ca s-a nascut de ziua anului nou agrar! Se intelege bine cu tot ceea ce ii da pamantul.
Apoi am vrut sa ii fac o prajitura, numai ca am primit un mail care imi amintea cat de nociv e zaharul alb, iar el nici nu e mare fan dulcegarii. Sa nu credeti ca a ramas fara cadou! A primit "kamut" si "quinoa" (nici eu nu stiam de existenta lor, pana nu le-am cumparat) si de-abia asteptam sa le gateasca!
Astazi va scriu despre preocuparea mea ce a inceput de cateva luni. Am citit ca e bine sa mananc in fiecare zi legume si fructe proaspete. De acord. Si ca portia de vitamine sa fie cat mai completa, e bine sa aleg fructele din 4 categorii , dupa culoare. Adica continutul fructului determina si culoarea- deci culori diferite = continuturi diferite = viatmine diferite . Mi s-a parut logic si am memorat. Evident, sunt explicatii mult mai stiintifice, eu am scris ce am inteles cu creierul meu de arhitect.
Astfel incat, incerc in fiecare zi sa mananc din cele 4 grupe de culori cate un fruct. Reusesc max. 1 data pe saptamana, dar continui.
Grupele de culori:
ROSU:rodie,zmeura, capsuni, cirese, visine, mar rosu
GALBEN/PORTOCALIU:banana, mar galben,portocala, piersica, caisa, para galbena, gutuie
VERDE :kiwi, mar verde
VISINIU/INCHISE LA CULOARE:pruna, stafide, struguri negri,curmale, smochine, prune uscate
Va-ti facut o idee, da? In orice caz, credeam ca iarna nu sunt destule fructe de unde sa aleg, dar nu e adevarat.
In imagine am pus ce fructe am  gasit in camara, urmarind acest principiu. Mie imi plac fructele dulci, acre, zemoase, inecacioase, deci a fost un rasfat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu