8 februarie 2011

Supa prajita

Ti se intampla cateodata cand trebuie sa faci un lucru, dar n-ai nici un chef si stii ca nu ai cum sa scapi de el, asa ca il faci, dar cu jumatate de mana si cand e gata se vede ca nu ai pus 100%  sufletul in el si sigur ai fi putu sa-l faci mai bine? Pe scurt, l-ai fuserit! Noua ni se mai intampla.
Imi place zicala :daca incepi un lucru, fa-l calumea, si incerc sa ma tin de ea in cele mai multe cazuri. Concret: duminica seara.. nu este supa pentru a doua zi... bucatarul meu ar face altceva decat sa gateasca... dar n-are incotro... Iar in timp ce eu ii fac baie lui puiu, el se apuca de o supa rapida.
Noi ii spunem supa prajita la o supa de legume pe care le calesti inainte in ulei, si-apoi pui apa peste ele. In oala de supa pui ulei si calesti ceapa, morcovi , gulie pana se inmoaie si lasa culoare (morcovii).  Daca nu-i lasi cat trebuie, ii calesti degeaba ca nu se va simti la finalul supei, (ceea ce s-a si intamplat). A adaugat un pic de conopida,  varza si brocoli, apa, sare, coriandru spart cu latul cutitului si le-a lasat sa fiarba. Spre sfarsit a pus frunze maruntite de telina si patrunjel si un iaurt :)
Ei, cu iaurtul nu s-a gandit prea mult, caci puiu l-a picat la examen a doua zi la pranz. Stim ca nu mananca iaurt acru, evident nici supa cu iaurt.
Asa ca bucatarul meu s-a mai pregatit o data pentru test aseara cand a "dres" supa, prin adaugare de zahar :)
Si ca sa nu stie puiu ca e aceeasi supa am dat-o prin blender, si am pus peste ou si smantana. Dar puiu nu a fost dispus sa incerce, doar nu-i prost! Ce, credem ca il pacalim asa de usor....
Astfel ca ieri si azi a mancat mami 2 portii de supa cu iaurt la pranz. In conditiile in care nici eu nu pot sa zic ca ma dau in vant dupa acreala in supe...
Sa nu ma intelegeti gresit, supa a iesit excelenta pentru cineva caruia ii plac mancarurile putin acre, de aceea v-am si scris reteta.
In orice caz, m-am distrat de minune cum a scos puiu limba de un cot cand a simtit brocoli de a trebuit sa-i sterg limba ca sa o bage inapoi in gura.

Un comentariu:

  1. Am ris si eu un pic...PUIU e tare smecher....sa ma laud un pic ..am facut o oala de sarmale de 8 litri...FOARTE BUNE...pt.baietii mei...pt zilele urmatoare:)sa nu le fie foame...

    RăspundețiȘtergere