5 februarie 2011

Supa de rosii


Ai simtit vre-odata ca n-ai facut nimic toata ziua, dar seara esti frant de oboseala? Azi am facut cumparaturi, dar nu "shopping", ci am umblat dupa de-ale gurii. Ne-a luat cam 3 ore. Intai ne-am luptat  cu magazinul gigant si fiindca nu am gasit chiar tot ce vroiam acolo, am mai fost si la piata si in centru la magazinul naturist. Ce stupid! Asa ca am ajuns acasa cu puiu flamand si nimic de mancare la pranz. In aceste situatii Mark intervine cu supa salvatoare- se face in 15-20 minute. 
Iarna, supa de rosii o facem din bulion sau conserva de rosii. Uite cum o face bucatarul meu : pune la calit o ceapa mijlocie taiata marunt iar cand e aproape calita adauga 3 catei de usturui taiati mic (daca ii pui deodata cu ceapa, iese mai grea mancarea). Peste, toarna bulionul si condimente :sare, zahar, cimbru si busuioc. Apoi pune apa (cat bulion, atata apa), iar cand incepe sa fiarba pune orezul. Noi am mancat-o cu smantana (pusa in farfurie ) si paine ca sa tina si de felul doi!
Puiu a fost multumit.
Sigur, vara are alt gust cu rosii de gradina si verdeturi proaspete!

3 comentarii:

  1. O reteta la fel de rapida!Supa de "CUS_CUS"...
    Prajesti cus-cus(tarhonya)in putin ulei,pina se fac roz,se rumenesc puti,adaugi imadiat putina ceapa tocat,dar nu o prajesti,amesteci..si boia,sare..torni apa..si se fierbe,pina se umfla tarhonya!!!daca mai pui un pic de patrubjel,si telina tocata...si un morcov taiat cubulete..e si mai bun..20 min...la noi Bunica lui Mark o numea:"HOP-TUP "leves!!!!Nu folosim Knor delicat..dar daca pui un virf de cutit...inca nu-i bai!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. eu nu pun de obicei usturoi in supa de rosii .. o sa incerc si versiunea asta in weekend, ca de cateva saptamani bune am o sticla de bulion (de magazin din pacate) luata cu destinatia "supa de rosii"

    RăspundețiȘtergere
  3. Asteptam cu nerabdare sa ne spui cum a iesit!

    RăspundețiȘtergere