26 februarie 2011

Pasta de oua


Mai tineti minte cand apareau la alimentara oua, pe vremurile cand era o sarbatoare ca "au bagat oua" si se punea afis in geam? Eu tin minte ca ma distram cu sora-mea in cate feluri era scris cuvantul "oua". "Oa", "Oalele sint proaspete"... si alte de genul.
Asta dimineata m-am trezit ca un pui de boier, la 9 si ma asteptam sa fiu tratata ca atare... mic dejun la pat.. etc. Numai ca nu am exprimat-o.. asa ca am fost rugata sa fac micul dejun. Nu puteam sa refuz. Am zis ca fac oua, caci merge repede. Dar cu 2 oua.. cate mai erau in frigider.. nu ne saturam. Asa ca am urmat instructiunile bucatarului, care era constiincios la calculator.
Am fiert 2 oua tari, le-am scurs de apa fierbinte, le-am spart si am pus apa rece (Asa fac ca sa se desprinda usor coaja), le-am curatat si zdrobit cu furculita. Intr-un castron am pus ceapa cruda taiata marunt, cam 2 linguri de branza de burduf, ouale zdrobite si a venit bucatarul sa dea gustul: a pus un pic de condiment numit "7 pipere" (arab :piper dulce, piper picant, scortisoara, ghimbir,cuisoare, nucsoara, mahlab), un pic cam mult  iaurt, si patrunjel proaspat taiat. Si ca sa nu curga de pe paine l-a dres cu pemet (paine uscata rasa pe razatoare), astfel incat s-a mai intarit. L-am servit intins pe paine si cu masline feliate.
Excelent!

2 comentarii:

  1. E interesant!Eu fierb 3-4 oua,le pun sare,le razaluiesc+mustar+piper+ceapa+smintina+boia...si se unge pe piine...(merge si un cartof fiert...sa nu curga...+curry)E..f bun si pt excursii....

    RăspundețiȘtergere
  2. = pipere se gaseste de gata...sau Mark le-a preparat?....

    RăspundețiȘtergere