22 februarie 2011

Couscous a la Adina

Azi eu am gatit. Am vrut sa-i fac o surpriza bucatarului meu. Surprizele cele mai mari sunt atunci cand nu te astepti deloc. Adica nu e ziua nimanui, sau vre-o sarbatoare cu inimioare. Am ajuns mai repede acasa si scopul era sa fie gata pe cand ajunge si el. Trebuie sa folosim la maxim momentele cand suntem doar noi doi ca sa ne consolidam mai bine relatia. Oricum, surpriza a fost mare, iar eu am fost laudata ulterior de catre bucatarul meu de mai multe ori pe parcursul serii. Si ce imi pot dori mai mult decat cuvinte de recunostinta de la dragul meu . De fiecare data suna cam asa " ce pui bun ai facut, sigur n-ai mai pus altceva?"
Hai sa va spun cum am facut. Am avut o tentativa de a cauta o reteta pe net, dar am renuntat rapid, ca sa nu ma descurajez din cauza lipsei de ingrediente. Asadar am decis sa folosesc reteta :"pun ce am"
Dintr-un piept de pui pregatit initial pentru snitele (feliat pe orizontala), l-am taiat fasii lungi si inguste. L-am pus la calit cu ceapa maruntita, morcovi feliute subtiri si masline, am pus sare pe ele ca sa lase apa si le-am lasat la inabusit pana s-au facut. Separat am fiert cus-cus in apa cu o ceapa taiata rondele mari. Luasem un cus-cus fin, putin mai mare decat grisul, care are un gust deosebit fata de cel romanesc care aduce a paste fainoase. In mod normal, ar fi trebuit sa-l fierb pe aburi, dar s-ar fi scurs prin paleta mea; (exista vase speciale de fiert couscous). Ii spune couscousiere si cam asa arata:
Rezultatul a fost delicios.
In rest, ne e dor de puiul nostru si de-abia asteptam sa il aducem de la bunici! Ca sa fie iara zarva in casa! E o comoara!

2 comentarii:

  1. te felicit si eu!si eu fac de multe ori mincare ...si cam de 30 ani gatesc FARA retete!Din ce am,improvizez!Atunci iese ceva SUPER!...va e dor de puiu?Imaginati-va...MIE ce DOR IMI este!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. hmm, yummmi!
    cand faci si biscuiti de bebe? cu super reteta, evident!

    RăspundețiȘtergere