10 februarie 2011

Conopida la cuptor


Salut, cititorule!
In timp ce puiu meu doarme ca un rege.. sau ca un ingeras in patul nostru (evident ca l-a cucerit!), iti scriu o reteta pe care noi o indragim tare mult. Stii cum o mogaldeata de 6 luni poate cuceri patul parintilor? (atat avea puiu cand s-a mutat la noi in pat). Cred ca sunt mai multe metode, el a ales-o pe urmatoarea : ma trezesc in fiecare noapte, de mai multe ori si daca vad ca sunt in patutul meu fac scandal; pana la urma tot se vor satura parintii mei sa ma mai mute inapoi. Este dupa principiul care cedeaza primul. Nici noi n-am cedat de tot. Pana si acum avem un ritual in fiecare noapte : adoarme la noi in pat, il mutam in camera lui in patut, iar candva in toiul noptii striga "mami, hai" iar mami merge sa-l recupereze. Dar se simpifica tot mai mult treaba, caci de cateva nopti a inceput sa vina singur lipa-lipa si numai ma trezesc cu el ca incearca sa ma escaladeze.
Asadar, despre reteta de azi: de la mama ne-am inspirat, evident bucatarul meu adaugand cateva ingrediente pe gustul nostru. Am fiert cam o jumatate de conopida (pe aburi, imi place mai mult) si am tocat-o. Am pus-o intr-un castron impreuna cu 2 oua, o ceapa cruda taiata fin si niste branza de burduf de la tarani si am amestecat-o bine cu telul (mama o face cu mixerul, iese mai omogena si nu trebuie sa toci conopida inainte). Am uns un vas de yena cu unt si am pus pesmet, inclusiv pe laterale. In vas am adaugat un rest de penne (paste) fierte pentru la pranz, cu care nu mai aveam ce sa facem, apoi amestecul de conopida iar deasura a venit bucatarul nostru si a ornat : cateva felii de ceapa taiata rondele, a ras cas , un pic de piper si partunjel taiat. A lasat-o la cuptor la foc potrivit cam jumatate de ora, pana s-a topit branza si s-a facut oul. Pennele de pe fundul vasului au devenit crocante pe partea cu pesmetul, lui puiu i-au placut la nebunie!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu