31 ianuarie 2011

Un fel de calzone


Ati vazut ce frumosi sunt copacii cu chiciura pe ei? Azi m-am indus singura in eroare. Eu asociez ceata cu temperaturi in jur de 0 grade.. ei bine ceata de azi dimineata m-a invatat ca nu e chiar asa, cand am iesit cu puiu in 5 minute mi-au inghetat picioarele. In orice caz, daca nu sti cum poti face grabindu-te 500 metri in jumatate de ora, te invit sa-l scoti pe puiu la plimare.
Ieri Mark a facut ordine in frigider .. si tot ce s-a putut folosi a ajuns intr-un fel de calzone (pizza aceea impaturita). Stii cum e cand iti raman cateva legume din supa, niste carne fiarta pe care eu nu o suport, cateva masline, vre-o 2 felii de sunca ,un rest de zacusca pe fundul borcanului pe care nici cum nu o poti scoate dar ti-e mila sa speli borcanul si sa arunci o lingurita din truda bunicii....
Concret, a framantat un aluat pt. pizza - reteta lui Jamie cu 400 gr faina alba, 100 gr gris, un plic de drojdie uscata (ca e mai proasta si creste mai putin aluatul), 300 ml apa calduta, 2 linguri ulei de masline, sare si un pic de zahar. L-a impartit in 2 si a intins 2 foi. Tava a tapetat-o cu unt si gris, a pus o foaie din aluat pe fund si peste a pus umplutura : legumele si carnea din supa, masline, sunca, o ceapa cruda, toate taiate. Cu sosul a fost super tare: a pus un pic de suc de rosii peste zacusca, a inchis borcanul, l-a scuturat bine, si uite ca am folosit si zacusca! Pe foaia de deasupra a ras cas -acesta cand se topeste fixeaza tot ce mai pui peste (in cazul nostru seminte de floarea soarelui si chimion).
Mancarea a trecut cu brio testul "puiu".

Un comentariu:

  1. va felicit..ca tineti cont de truda bunicilor!Aveti dreptate..nimic nu se arunca,doar atunci daca simti ca e stricat...in rest ...Gurmanzii..inventeaza AD_HOC..ca asa fac si eu..si iese ceva BUUUUUNNN:::::::)

    RăspundețiȘtergere