30 ianuarie 2011

Tips and tricks pt. supa de carne


Inainte de asta trebuie sa va recomand neaparat partia de schi din Feleacu, e foarte utila pentru invatat si e ata de aproape de cluj! am mers acolo cu puiu la o gura de aer curat ieri si azi dimineata.. se vedea o poloare pe cluj, fantastica! ia-ti sania, schiuri, placa sau alte ajutoare de alunecat si du-te. o sa vezi ce bujori frumosi capeti, ca puiul meu :)
Ok, supa de carne este favorita noastra de duminica, iarna. Oricine stie sa faca aceasta supa, nu? N-are cum sa dea gres. Azi am facut-o dintr-un spate de pui . Si cum puii din comert nu prea dau culoare... e nevoie de ajutor : 2 ciuperci (in cazul nostru hribe uscate culese asta vara de bunici la Borsa), dar pot fi si champignon proaspete din comert. Tot pentru culoare bucatarul meu nu curata ceapa pana la miezul alb, ci lasa ultima foaie colorata pe ea (caci si ouale de Pasti le coloram asa). Iar pentru gust, noi punem ce legume avem in casa: morcovi, patrunjel, telina, pastarnac, mama mai pune si dovlecel, iar mama lui Mark varza. O fierbem la foc mic, sa nu clocoteasca ci doar sa se vada un pic ca fierbe, astfel ramane limpede. Condimente : de obicei sare si piper boabe. Azi am pus si coriandru, iar cand o servim in farfurie radem putina nucsoara sau curry.
Taiteii cum ii fierbeti? ori in supa ori separat in apa. Cand ii fierb in supa imi place ca iau gustul ei, dar trebuie sa ma straduiesc sa nimeresc cantitatea.. mai bine mai putini decat prea multi. Cand ii fierb separat in apa, trebuie sa ii scurg bine caci se pot umfla de apa  daca ii las prea mult.
Cel mai bine este sa ii pui condimentele tale preferate, legumele care iti plac si carnea... Asa iese pe gustul tau.

Un comentariu:

  1. F.buna reteta!Am auzit..si am incercat o metoda de a da "CULOARE"supei de carne:un morcov ras...innabusit putin in untura de pui....capata culoare frumoasa..se adauga toata zeama+morvovul ras..la sfirsit!...

    RăspundețiȘtergere