20 ianuarie 2011

Limba de porc cu sos si fusilli

Ieri seara am decis. Trebuie sa dam mai departe talentul sotului meu de a gati. El gateste. Eu scriu cum.
 Prietenii lui Mark stiu ce bucatar bun este, si de multe ori intreaba "cum faci ..." . Eh, voila:
Limba de porc nu e grasa si e o carne frageda. A cumparat 2 limbi :)
 Le-a pus la fiert in apa, a dat un clocot si a aruncat apa. Apoi le-a pus din nou la fiert cu o ceapa micuta rosie, 2 morcovi, sare, piper, 2 cuisoare, foi de dafin, chimen ( astea 3 din urma zice el ca nu crede ca conteaza foarte mult, dar n-ar fi stricat si niste radacina de patrunjel si telina). A fiert pana s-a fiert :)
A scos-o din apa si a curatat pielita alba de deasupra (care se ia destul de usor jos) si a taiat-o felii pe directia scurta.
Sosul: cam 1 cana de lapte, 2 linguri de smantana (sau fara daca vrei sa fie mai light), 1-2 lingurite de miere, un pic de lamaie (cat storci o data din ea si curg cam 10 picaturi! se pune la sfarsit ca daca nu se branzeste cand il pui pe foc!), un pic de cimbru, vre-o 2 linguri de faina (dupa cat de gros il vrei) si ori maruntesti  legumele care au fiert ori le bagi toate la blender.A!, si 5 masline fara samburi
A pus sosul pe foc si il lasi sa fierba putin, cand s-a racit  pui lamaie dupa gust si bagi bucatile de limba in ea.
Zeama in care a fiert limba e extraordinara. poti fierbe taitei in ea si o mananci ca supa (eu am dat cu ea in congelator ca sa avem optiuni cand nu are chef de gatit).
Iar la sosul de limba i-am fiert fusilli.
David a mancat ca spartul! Dupa ce ne-am luptat cu zapada!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu