27 ianuarie 2011

Falafel cu spanac

Cand zic falafel ma gandesc la restaurantul turcesc sau la junk. Noi am facut o varianta foarte sanatoasa si gustoasa. A fost munca de echipa :bucatarul sef le-a pregatit, eu le-am copt. Ingredientul de baza e nautul. Eu am luat de la un magazin de produse naturiste naut boabe, de curiaosa si l-am provocat pe Mark sa faca ceva cu el, auzisem ca e foarte bun. Si a facut. A trei-a incercare e cea de azi si a iesit foarte bine! A pus la inmuiat in apa o cana mare (300 ml) de naut  de seara pana dimineata. Apoi l-a scurs de apa si l-a pisat in blender. A adaugat o ceapa cruda si 3 catei de usturoi taiati marunt, boia, sare, curry (foarte putin) si coriandru, 2 oua si a iesit o pasta ca si cea de chiftele dupa care a plecat la lucru :). Eu le-am dat prin pesmet si am facut turte si le-am "prajit"fara ulei inr-o tigaie non-adeziva cu capac. Sigur, daca nu ai incredere in tigaia ta, le poti face in ulei ca pe chiftele. Le-am facut o garnitura de spanac caci la puiu ii place si sa nu ma risc daca refuza minunea de falafel. Dar puiu e deschis, ca taicas-o la gusturi noi si a zis "mmmm, bun" si a mancat.
Se poate intampla sa se imprastie in tigaia cand le frigi, noua ni s-a intamplat prima data si am mai pus un ou. dar daca stii sa faci chiftele, atunci te prinzi din prima si la falafel. Oricum, incerca de mai multe ori si iese. garantat!

Un comentariu:

  1. Acum zau ca m.-ati dat gata!Nici n-am auzit de naut--doar cind am baut cafea cu naut.."NECHEZOL"!:)
    Vreau sa incerc si eu niste "Chestii"naturiste,,de aceea am cumparatARPACAS!(GERSLI)Am auzit ca se pun in sarmale ..in loc de orez...Daca o sa-l incerc ..veti fii primii ..la care le dau reteta!!!!

    RăspundețiȘtergere