23 ianuarie 2011

Ce sa faci cu legumele din supa de carne inafara de salata de beuf

Supa de carne la care ma refer este cea din carne de vita sau pui cu ceapa, morcov, patrunjel si telina (radacini) si care se fierbe la foc mic, mic, mic ca sa nu se tulbure. e supa de festivitate, sau de duminica in familia mea si a sotului meu. Numai ca a doua zi inevitabil te trezeai cu salata de beuf.... care e buna si ea, dar cum maioneza nu mai e la rangul de odinioara... dragul meu bucatar a gatit altceva.
Foarte simplu si gustos. A curatat 2 cepe crude mari, le-a tocat si un catel de usturoi  si le-a calit bine  in ulei de masline. Trebuie sa ai grija sa nu o arzi.  Peste a pus legumele din supa (morcovii, telina, patrunjelul care fiersesera mai mult decat trebuia si le-a zdrobit cu furculita) si carnea (de vita, taiata felii subtiri ). A pus cu polonicul zeama din supa atat cat sa poti face un sos. A pus sare, caci legumele sunt destul de dulcege, busuioc si chimion. Si la sfarsit a adaugat o "slobozala" de faina cu lapte (1-2 linguri de faina amestecate cu lapte intr-un bol, pana devin o pasta mai lunga ). 
Sosul cu carne obtinut l-am servit cu pireu.
A propos, stiti care e secretul unui pireu bun? Asta de la mama stiu- sa scurgi in sita cartofii, sa ii zdrobesti cat sunt inca calzi si sa pui peste ei laptele cald,  caci se fac clicosi daca il pui rece de la frigider.
Evident, am mancat toti cu pofta, inclusiv puiu' si bunicii!

Un comentariu:

  1. se mai pot face chiftele...din legume..zdrobite toate..+oua+pesmet+mirodenii...la fel si cu pireul de cartofi ramas..de pe o alta zi...

    RăspundețiȘtergere